maandag 9 mei 2016

... wit en rood en zwart II

Ging het bij deze post nog om een imitatie, inmiddels werd het tijd voor het echte werk.
Tegenwoordig leren kinderen werkelijk de gekste dingen op school. Zo maakte Madeleine tijdens de workshop 'koken' in de teamkamer sushi met de juf van groep 6.
En dat smaakte naar meer. Sowieso hebben de dames hier altijd wel trek in sushi.....
Een prima mei-vakantie-project!


Een geschenk van de goedheiligman komt goed van pas

Het koken van de rijst is natuurlijk de belangrijkste stap. Iets waar ik enigszins de mist mee in ging.
Op diverse receptensites zag ik instructies over het wassen van de rijst, wat heel belangrijk zou zijn. Voorts las ik 'volg de instructies op het pak'. Dat deed ik dus, om me toen de rijst aan het koken was te realiseren dat er niets over het wassen van de rijst op stond....  Ai.  Fingers crossed.
Uiteindelijk pakte het prima uit. Ik hou me maar vast aan het feit dat er op dit pak aan de voorkant staat dat het "water polished milled' rijst is. Misschien was hij al gewassen?

Na het toevoegen van de dressing, het afkoelen van de rijst én het prepareren van de overige ingredienten was het tijd voor het familie-gedeelte.

Rijst op de nori:
Verdelen en vullen:
Rollen!:

En dan natuurlijk snijden, opdienen en smullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten