woensdag 11 februari 2015

... Let it go hanger


De sint verblijdde mij met deze tas:
Waarom ik 'm kreeg? Enerzijds om dat er anders drie tassen aangeschaft moesten worden, met de bijbehorende verwarring. Anderzijds omdat ik  hoe zal ik het zeggen  enige neiging tot overorganisatie en controle heb. Geen slecht motto voor mij dus.

Ik greep in de creakast en vond daar lege medallions en een flesje diamond glaze.
De diamond glaze gebruikte ik al een hele tijd geleden, maar het flesje was nog goed.

Na wat computer manipulatie kon er geprint worden.
In deze handleiding las ik dat je een print eerst moet sealen zodat hij niet gaat uitlopen.
Bij gebrek aan beter smeerde ik het in met blanke nagellak. Wat prima bleek te werken.
De print, een sjabloon en het medallion
 Na het printje op maat te hebben geknipt en in het medallion geplakt, was het tijd om te vullen met Diamond Glaze.
Dat in eerste instantie melkachtig wit is, maar bij het opdrogen verandert in helder en  doorzichtig.

Toen bedacht ik dat ik wel wat avontuurlijker kon zijn.
Zoals glitter toevoegen (ook uit de creakast). Dat was een uitdaging: een glitterrandje in een natte lijmplas aan brengen.  En toen het er in zat, bedacht ik me dat de glitter misschien nog wel kon afgeven.
Ik had geluk: de glitter gaf niet af, maar het resultaat kan iets netter.
(Misschien moet ik de volgende keer zo'n randje op de opgedroogde versie met glitternagellak maken?)

Bij het opdrogen klinkt de Diamond Glaze altijd wat in, zodat ik het bassin nog een keer opvulde.
De glitter zit dus niet óp maar ín het medallion.

En voilà, instant hebberigheid bij drie dochters:



De hanger is (exclusief oogje) 4 cm hoog en 3 cm breed.

2 opmerkingen:

  1. ooooh! Zo knap! Ik kan zo wel 10 meisjes opnoemen ( en hun moeders) die hier jaloers op zouden zijn ;-)

    Ga toch ook eens zoeken naar het tekeningetje, misschien kan ik er wel iets van maken met mijne cameo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er erg leuk uit.
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen