dinsdag 27 mei 2014

... hmmmm, interessant.....

een foutmelding op de naaimachine die niet in het boek staat....
en die de naaimachinereparateur ook niet één twee drie kon verhelpen.
Waarschijnlijk is het een kapotte schakelaar bij het spoelmechanisme.

Na het opspoelen van de draad en het verwijderen van het spoeltje geeft de machine aan dat hij aan het spoelen is. En blokkeert de naaifunctie.
Hoewel ze in de winkel constateerden dat hij nog wel rechtuit kon naaien.
Mopperdemopper - het was maar goed dat ik niet aan een nieuw project ging beginnen, maar een ochtend had ingepland voor het experimenteren met nieuwe merken garen en de tweelingnaald.

Mijn uiterst kieskeurige Janome (alleen Gütermann garen graag!) wilde wel meewerken met Troja op de klos. Heeft de fournituren-marktman gelijk.
Het naaien met Goldmangaren heb ik nog niet getest. Dat voelde wel vezeliger, dus verwacht ik er niet veel van. Waarom het dan testen? Omdat bij mij in de stad alleen nog een Jan Sikkes stoffenzaak is, en die alleen Goldman verkoopt.
Bovendien vind ik de Gütermann toch behoorlijk prijzig (hoewel ik niet mag klagen met 15 gewonnen klosjes).

Het positieve van dit uitstapje naar de naaimachinehandel was dat ze daar ook loomspullen verkopen.
Ze zijn echt goed gesorteerd (en niet duur - 2.95 per zakje van 600, 1.95 voor tweekleurig) en hadden een heel rekje staan met nieuwe accessoires die ik nog niet kende.
"Band-It Dress It Up"staat er op en eigenlijk zijn het zakjes met knoopjes.
Knoopjes met een lusje op de achterkant waar je een elastiekje door doet en verwerkt alsof het kralen zijn.
Maar het waren niet zomaar knoopjes - het waren glitterknoopjes!
Glitter hartjes, glitter lieveheersbeestjes, glitter ijsjes.........


En ze hadden ook nog bandjes met fruitgeur (citroen voor geel, appel voor rood etc.) 
Die zaak moet ik dus vermijden met de meisjes!

*ik hoorde dat er een containerlading van hen vóór de douane staat. Met smart wachten ze op de inklaring!*

Geen opmerkingen:

Een reactie posten