woensdag 12 februari 2014

... taart 2 (met heel veel chocolade)

Taart twee was de keuze van beide jarigen: de KitKat-M&M taart uit de Allerhande.
Tja - KitKat én M&M's, dat kan natuurlijk niet missen....

Bij deze taart moest er zowaar gebakken worden!
Jawel, voor de cake moest er zelfs chocolade gesmolten worden, gemixt én gebakken!
De mousse daarin was volledig fool-proof: twee bekers chocolademousse uit het koelvak.
Ik vind het toch een beetje nep....
Maar goed, ik volgde op verzoek het recept en draaide de taart lekker snel (dat dan weer wel) in elkaar.

Met één uitzondering: die M&M's waren me echt te veel. In plaats daarvan decoreerde ik de taart met mini-marshmallows van de A.ction. Een toevoeging die op veel enthousiaste bijval van de consumerenden kon rekenen.

Het oordeel?
Ik ben niet weg van deze taart.
Het is me teveel chocolade en er zit geen afwisseling in.
Een zware chocoladecake met chocolademousse ertussen en erop én kitkats is gewoon teveel chocolade. Naar mijn mening zou het beter zijn een laagje jam toe te voegen en/of botercreme of een andere roomlaag die de smaak wat breekt.
Wat mij betreft gaat deze niet in de herhaling - maar daar kunnen de dochters heel anders over denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten