dinsdag 24 december 2013

... kerstbomenlak


Ik ben verliefd - verliefd op het kleurtje op mijn nagels.
Telkens betrap ik me er op dat ik even naar mijn nagels kijk en ik merk dat er dan een tevreden en vrolijk gevoel over me komt.
Niet alleen is het mijn favoriet kleur - groen, maar ook nog een mooie tint én glitter.
He-le-maal goed.
Jammer alleen dat het geen blijvertje is.

Hoe ik dat weet - omdat ik hem zelf maakte.

Eigenlijk ging ik even aan de slag om een verjaarspartijtje-idee uit te testen.
Begin februari worden de oudsten alweer 9 en met die leeftijd zijn ze in de ban van nagellak, zo leerde een niet-representatieve steekproef in groep 5 mij.
Natuurlijk kun je dan een nagelparty boeken, maar ik hou wel van wat eigen inbreng.
Zodoende kwam ik op het idee nagellak te maken.

Ik kocht bij de B.igB.azaar blanke lak voor 0,99 cent het potje en bij de A.ction (waar zouden we zijn zonder) een bus kerstglitters voor dezelfde prijs.
(de doosjes glitter waren nog voorradig)

Goot wat lak in een bekertje (zodat er ruimte voor de glitters kwam)

Vouwde een kladblokblaadje tot een tuutje en schudde wat groene glitters erin.

En mikte dat in het potje (hmmm - dat moet makkelijker kunnen)

Vervolgens mengde ik er nog wat goudglitters door en klaar.... dacht ik
Want na een paar minuten gebeurde er iets waar ik niet op gerekend had, maar wel over gelezen. De groene verf gaf af! Zodat de blanke lak groen kleurde.
Onverwacht, maar eigenlijk wel een bonus, want nu had ik groene lak.

Tijd voor een test op een nagelwiel in de felle zon:


 Dat valt niet tegen!
Snel een basislak om mijn eigen nagels, twee lagen kerst-lak en een topcoat

Het is een winnaar!

Tot slot nog even de kritische opmerkingen:
- er zit geen balletje in het flesje, dus er blijven veel glitters aan de zijkant kleven;
- goed schudden is een must, anders 'splitsen' de lak en de glitters zich;
- waarschijnlijk is met een week of twee / een maandje de kleur verandert (ivm de goedkope glitters);
- let op en gebruik geen dure topcoat - in verband met het afgeven van de kleur kleurde het topcoat kwastje ook wat lichtgroen;
- het is goedkope lak, dus superlang blijft het niet zitten. Hier vlokte het van twee nagels af na 2,5 dag, maar daarin had ik er wel mee schoongemaakt en allerlei dingen in de keuken bereid.

Geeft dat?
Nee, want voor een kinderpartijtje is het prima.
Wél moet ik nog bedenken of het in het flesje gieten wat kindvriendelijker kan en of de andere kleuren lak ook zo afgeven.

Zouden de meisjes het ook leuk vinden?

Dus met kerstboomgroengelakte nagels wens ik iedereen een vrolijk kerstfeest.

2 opmerkingen:

  1. Amai, wel heel flashy! Ik draag bijna nooit nagellak...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha Geweldig! Dat gaat die kleine meid van mij ook super vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen