woensdag 28 augustus 2013

... shopt

Tja, zo kom je anderhalve maand niet bij de A.ction, zo twee keer in een week.
Wel bij twee verschillende filialen, op zoek naar lectuurbakken.
Zoals dat zo vaak gaat hebben ze dan net niet wat je nodig hebt, maar kom je wel verschrikkelijk leuke andere dingetjes tegen.

Blijkbaar heeft deze winkel ook ontdekt dat heel Holland handwerkt (en bakt) aangezien ze steeds meer hebben van  het merk "Made bij Me".
Vond ik vorige week nog fat quarters voor 99 centen, in dit tweede filiaal (niet groter, wel in een andere stad) hadden ze nog veel meer!

Zoals kant-en-klaar-pakket om je eigen stof-slinger te maken. vilt pakketjes en borduurwerkjes in verschillende maten. Hele grote voor kussens, of schattige kleintjes voor geurzakjes en dergelijke.


Ik zwichtte voor twee borduurpakktjes. Niet alleen waren ze schattig, ze zijn ook zeer geschikt voor kinderhanden om het borduren te leren. Bovendien (en dat was een echt selling-point) zaten er per pakket TWEE borduurringen van 11 cm doorsnede door.
Weten ze wel hoe duur borduurringen zijn!!!
Op het web zie ik ook wel wanddecoraties met borduurringen staan (stofje er in, ophangen en klaar), dus de ringen, dat komt wel goed.
Verdere inhoud per pakket: borduurstof 35 x 17 cm, 6 kleuren garen, borduurnaald, 5 patronen en werkbeschrijving. Prijs: 1,99 !!!!

Verder hadden ze bij dit filiaal ook nog setjes handwerkstoffen.
Zes verschillende dessins van ongeveer 45 bij 50 cm op één lap katoen gedrukt. Net zoals de Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij ze heeft. Waar ik eerder constateerde dat de kwaliteit van die stof bedroevend was, heb ik bij deze stof goede hoop. Ik knipte de stoffen los en streek ze.
Alles bleef keurig recht van draad, het stonk niet overmatig naar apret en er smolt niets op de heetste stand, dus met de katoen zit het wel goed. Kleurechtheid heb ik nog niet getest, maar kleding maak je er (waarschijnlijk) toch niet van.
Bij het opvouwen en sorteren voelde ik wel dat deze stof iets grover is dan de vorige week gekochte, los verpakte, stofjes. Maar die waren dan ook duurder.
Er waren meerdere dessincombinaties, van retro tot roze tot hip.
Ik koos een vrij donkere:
Prijs: 2,59 (!) - de H.E.M.A. variant kost 9,95 (en heeft maar twee verschillende sets).


Wat zal ik zeggen - de stoffenkast raakt weer veel te vol!


3 opmerkingen:

  1. Super leuke vondsten. Dankjewel voor de tip, ik ga mijn ogen open houden als ik er weer kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je geweldig he! Ik heb de borduurringen ook meegenomen. Spot goedkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik.zou zeggen, niet meer naar de A.tion maar vlug achter de machine!

    BeantwoordenVerwijderen