dinsdag 4 juni 2013

... voor de avondvierdaagse

De oudste dames lopen dit jaar voor het eerst met papa de avond vierdaagse. Dat heb ik mooi uitbesteed - met een gekneusde teen loopt het ook niet lekker.

Terwijl ik mijn gedachten liet ronddwalen bedacht ik een mooi projectje waar ik twee van de lapswap stofjes voor zou kunnen gebruiken. Flesjeshouders!!!

Een eenvoudige koker zou het moeten doen.
Oorspronkelijk dacht ik een miniversie van de zwemtas te maken, maar dat was te veel gepruts.
Ik knipte twee lange lappen (twee keer de hoogte van de fles), verstevigde de helft en schoof de heft van de stof 'terug'. Zodat je een gevoerde koker uit één stuk krijgt.
In plaats van de oorspronkelijk bedachte cirkel op de bodem vouwde ik een en ander om en naar binnen en naaide het vast.

Een paar schouderbanden er aan, en lopen maar!

Het is een test-projectje geworden. Beide flessenhouders zijn met andere versteviging gevoerd.
De één met Decovil, de ander met H640.
En nu eens kijken hoe ze zich houden.
Dan kan ik eens kijken wat voor mijn beoogde tassen het beste werkt.
Wordt vervolgd !

1 opmerking:

  1. Leuk zijn ze geworden. Ik heb er pas nog een patroon voor gevonden (wilde ze ook gaan maken) Bij deze de link http://www.pinkchalkstudio.com/blog/2006/07/10/whiplash-challenge-water-bottle-carrier/ ;)

    BeantwoordenVerwijderen