maandag 24 juni 2013

... Hollandse cadeautjes

Ook hier nadert het laatste verjaarspartijtje van het schooljaar.
Eén met een dubbele lading, want niet alleen is één van de fijnste meisjes in de klas jarig, ook vertrekt haar familie voor drie jaar naar het buitenland.
Als alles volgens plan gaat, zien we haar in groep 8 weer terug.
Maar in de tussentijd zal ze danig gemist worden.

Voor het verjaars- en afscheidspartijtje werd dan ook de héle klas uitgenodigd.
Mijn mede-klassenmoeder en ik verzamelden bij alle ouders een favoriete Hollands etenswaar. Een (rood-wit-blauwe tulpen)tas vol hagelslag, dropjes, vlokken, rookworst en dergelijk gaat mee naar het buitenland.
Voor die tas maakte ik het eerste cadeautje: een dubbelzijdig schortje.
Haar moeder bakt graag, dus dat zal ongetwijfeld goed van pas komen.

Voor de cadeautjes van de dames greep ik naar dezelfde stofjes:
Ik maakte een Buttercup Bag met de Delftse tegeltjes aan de buitenkant en de wiebertjes aan de binnenkant en spelde er een rode Mme ZsaZsa broche op. 
Een dummy op A5 formaat bekleedde ik met dezelfde stof en maakte het tot een teken-en schrijfboek,
en voegde nog een fijn leesboek en een doos aquarelpotloden toe.
Zou het over drie jaar vol staan met spannende verhalen?

2 opmerkingen: