donderdag 6 juni 2013

... de derde outfit niet geheel zelf....

Ook de derde dochter kreeg een nieuwe bruilofts-outfit. Maar geen Elodie.
Eigenlijk is haar outfit specialer, want gemaakt door oma.

Mijn moeder (die dit jaar 80 wordt) kocht een jaar of twee geleden op vakantie in Vlaanderen een schattig stofje. Eigenlijk kocht ze anderhalve meter om voor de oudsten twee rokjes/bloesjes o.i.d. te maken, maar de stof bleef liggen.
Te weinig voor een Elodie, maar ik had ook het Farbenmixpatroon "Redondo" in huis gehaald.
Een niet té gecompliceerde rok, maar wel uitermate zwierig.

Dat er in de mode niets nieuws is blijkt bij ons regelmatig. Mijn moeders geheugen voor patroontjes is zéér groot. Zo was haar reactie op dit patroon:
"Hé , een bananenrok".
"? "
"Ja, toen we net in Nederland terug waren, waren die hevig in de mode. Je zus wilde er persé eentje, maar ze vreten stof. En die noemden ze toen bananenrokken."
O.k. - midden jaren '60 (toen ik nog niet geboren was en mijn ouders van een 10-jaars buitenlands verblijf terug kwamen) zijn deze rokken dus ook al in de mode geweest. Waarvan akte.
Zuslief heeft zo'n rok trouwens nooit gekregen. Juist omdat ze zoveel stof vroegen en stof toen duur was (en mijn moeder met vier kinderen er geen tijd voor had vermoed ik).

Natuurlijk mocht ik zelf nog op jacht naar een biasbandje voor de zoom en het bijpassende garen, en kwam het elastiek uit mijn voorraad, maar hij is echt door oma gemaakt.
En alles wat oma maakt wordt direct tot lievelingskleding verheven.

Zo lijkt hij nog niet zo zwierig
maar er zit echt heel veel ruimte (en stof) in)

Ik kocht er nog een basic wit shirtje bij (Hollandse Eenheidsprijzen MAatschappij) en greep naar de vliesofix voor een leuke applicatie van dezelfde stof.
Heeft zij óók een hartjes-shirt, want in de maten van de oudsten is dat ontzettend 'in'.

Stof: "Time for Tea", Holland, art. 6377.
Gekocht op een markt bij de kraam van Stoffen Van Leuven (ja, het foldertje zat nog bij de stof in de tas...)

2 opmerkingen:

  1. Die is wel heel erg leuk! Complimenten voor oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er leuk uit, vrolijk stofje ook!
    Maak je ook nog iets voor jezelf voor de bruiloft?

    Zonnige groetjes

    BeantwoordenVerwijderen