woensdag 10 april 2013

... verwarring mee

Met een identieke tweeling ben je extra gespitst op mogelijke identiteitsverwisselingen.
Ondanks dat ze een heel eigen persoonlijkheid hebben en altijd andere (kleuren) kleding, komt het af en toe wel voor.

Zoals op school....
In het kader van het schoolproject Holland is er een school-wijde competitie sjoelen.
Na de ronden in groep 4 komt Caroline thuis met de mededeling dat zij tweede is geworden!! Yeay!!
Alexandra wist niet wat haar score was, maar niet zo hoog als die van Caroline, die was echt beter.

Op school vroeg ik in de wandelgangen aan de juf van de ma-di-wo wanneer de finale zou plaatsvinden en of Caroline als tweede dan ook mee mocht doen.
'Caroline?, Alexandra bedoel je."
"Uh, nee. Caroline zegt dat ze tweede is en Alexandra had niet zoveel punten."
"? Maar in het schoolkrantje komt Alexandra te staan... Is Alexandra niet gewoon bescheiden?"
(hmf denk ik bij me zelf - Alex, bescheiden? Niet als ze in competitie met haar zus is)
De adjunct komt langs - "Nou dan veranderen we dat toch gewoon nog."
Ma-di-wo juf: "Maar moeten we dat dan niet nog even checken bij do-vr-juf?"
Ik: "Het lijkt me dat als íemand weet wie wie is, dat de dames zelf toch zijn..."
(alsof juf dat na het weekend nog zou weten...)
Adjunct: "Ja, dat lijkt me ook."
En zo geschiedde het.

Na zulke episodes knaagt het altijd een beetje - hoeveel vaker gebeurt dit?
(gelukkig zijn hun rapporten gelijkwaardig, anders was het écht een probleem). 

2 opmerkingen:

  1. haha dat is niet echt handig nee... Wij hadden vroeger een eeneiige tweeling op school die elkaars proefwerken maakten, Eentje was dan zogenaamd ziek en bij het inhalen ging haar zus gewoon weer....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat gaat hier niet lukken - de een is links- en de ander rechtshandig!

    BeantwoordenVerwijderen