dinsdag 11 september 2012

... grijpt alles aan om niet op te ruimen....

Nu de scholen weer begonnen zijn, moet ik echt aan de slag met het volgende project.
Eind september wordt een nieuwe (bredere) dakkapel geplaatst en voor die tijd moet de zolder leeg, dan wel opgeruimd. Zucht. Ik heb daar echt zóóó geen zin in.
Maar goed, het is voor een goed doel: de tweelingdames krijgen eigen kamers op de zolder.
Dus zal er na het plaatsen nog danig gewerkt moeten worden aan verven, vloeren leggen en inrichten.
Het is niet niks, na 7,5 jaar niet meer met je zus op een kamer.....

Maar op dit moment zijn we nog niet zo ver. Op dit moment is de zolder de Bermuda-driehoek van het huis.
De plek waar alles zich verzamelt en vergeten wordt....
En waar ik dingen tegenkom. Zoals twee vellen megastickers die ik op Ebay kocht voor de kamer van Madeleine.
Eigenlijk had ik me vergist. Het hadden raamstickers moeten zijn, maar waren van papier.
Madeleine heeft een kledingkast op haar kamer, maar dat is een inbouwkast en daar wil ik geen stickers op hebben. Het is te veel werk om die kast te schuren en te schilderen, bovendien heb ik dat net gedaan.
Dus wat is de oplossing? Een wandkleedje!

Ik greep naar een oud laken, mat e.e.a. af en maakte even snel een dubbelzijdig wandkleedje.
Plakte de stickers er op, zodat het zelfs tweezijdig werd en was binnen een uur klaar.
Instant gratification!

Madeleine kwam uit school, hoorde dat er iets Belle-achtigs op haar kamer was en stormde naar boven.
Ik hoorde een bewonderend: Waaaaauuuuuwwww!!!!! en haar voetstappen op de trap naar beneden.
Alwaar ik een mega-grote knuffel van haar kreeg.
"Mama!!! Een Belle-poster!!!!"

Zo, weer wat opgeruimd!
(Hoewel het in dit tempo natuurlijk niet opschiet)

2 opmerkingen:

  1. Whoehahaha... Bermuda driehoek DIE móet ik onthouden!! Bij ons hebben de kinderen geregeld een Bermuda driehoekje op hun kamer gecreëerd waar ze geen raad mee weten en ik ook niet al ik er naar kijk. Ik wil namelijk hard wegrennen!!

    Leuk opgelost, stickers toch gebruikt, zonder dat je later moet gaan schuren, super!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah jawel joh, kleine stapjes zijn ook stapjes! Morgen weer een stickervel wegwerken :-) (en leuk dat ze zo blij was!)

    BeantwoordenVerwijderen