dinsdag 24 juli 2012

... een scrabble tile pendant

Had ik al eens gezegd dat ik dol op Etsy ben?
En dat ik daar zo hebberig van wordt?
Vooral van haar creaties met Japans papier ....

Gelukkig heb ik ook al heel lang wat met Japan en had ik ook nog wel wat papiertjes liggen.
In december maakte ik als snel sint-cadeau al wat potloden - waar ik alleen maar heel duistere foto's van heb. De remake daarvan kwamen al langs voor juffendag.
Maar die hangertjes ......  (* daar lik ik mijn lippen bij af *)

Het moeilijkste was nog aan scrabblestukjes te komen.
In de USA zijn die gewoon bij te bestellen, maar hier worden ze niet geleverd. Dat werd dus de kringloop afstruinen.

Benodigdheden
- scrabble blokjes (of ieder ander glad afgewerkt stukje hout);
- papier naar keuze;
- lijm om het papier vast te plakken;
- een testtube Diamond Glaze van Judi Kins;
- metalen oogjes met plakstukje (een bail in het engels)
- superlijm.
En heel veel tijd, aangezien een en ander ook moet drogen.....


Aan de slag!

Knip het papier op de maat van het hangertje
Plak het er op en laat het heel goed drogen.
Ik gebruikte Modge Podge, maar had in een later stadium de indruk dat het papier toch was gaan rimpelen.
Bij poging twee moet dat dus anders....

Als het goed droog is bedek je de bovenkant met Diamond Glaze.
Ik gebruikte een speld om het goed te verspreiden.
In eerste instantie is het melkkleurig, maar bij het drogen verdwijnt dat.

Let het blokje vervolgens weg om te drogen.
Flip het daarbij vooral NIET om zodat de bolle natte kant precies op je vinger terecht komt - zoals ik deed.
Het eind resultaat werd een stuk minder bol daardoor.

Minimaal 24 uur laten drogen voor je de 'bail' er achter plakt.
En natuurlijk weer laten drogen....

En dan:



1 opmerking: