dinsdag 22 mei 2012

... repareert

Eindelijk is het lente!
Geniet u ook zo van de zon, de stijgende temperaturen, de buitenspelende kinderen en .... de reparatiewerkzaamheden.
Ja, het is weer die tijd van het jaar. Of het nou het wilde-woeste rennen van de jongste dame is, of een groeispurtje - in ieder geval vielen er afgelopen week vijf (!) slachtoffers. Twee maillots en drie leggings.
Van de oudsten ken ik die tijd ook nog, toen er geen spijkerbroek zonder applicaties was. Maar drie leggings in een week -dat is toch wel gortig. (En allemaal de rechterknie... ik zie een patroon)

Ik deed een greep in de applicatie voorraad en tricotrestlapjes.
Applicaties vind ik op een legging niet zo fijn. Ze zijn vaak te hard en te stug.
De tricotlapjesmethode testte ik deze winter al uit met de olifanten applicatie. Die is inmiddels een keer of tien in de was en de droger geweest en houdt zich goed.
Dit is wat ik doe: ik plak een stukje dubbelzijdige vlieseline op het reststofje. Knip het gewenste motiefje uit en strijk dat op de legging. Daarna stik ik het handmatig nog een keertje langs de randen door (doorpitten kan natuurlijk ook). En voila, madame kan weer rennen.
(znok olifanten, beige Stenzo winter tricot, ijsjes iron on van de A.ction, blauwe Stenzotricot)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten