vrijdag 25 mei 2012

... en de kledingwissel

of te wel: De uitpuilende kledingkast

Afgelopen weekend deed ik ook nog de kledingwissel van Madeleine.
Ik had het zo lang mogelijk uitgesteld. Niet alleen vanwege het emotionele aspect - ach gut, dat is zo'n leuk jurkje en nu moet het weg, want niemand gaat het na haar dragen - maar ook vanwege het WERK.
Kom, zult u denken, één kledingkastje, dat valt toch best mee?
Ja, dat is ook zo, maar dit is de kledingkast van een zusje van een tweeling. En om een gedicht te parafraseren "En als u even rekent, weet u wat dat betekent:"
Als ieder tweeling zusje een jurkje had, dan komen er TWEE in Madeleine's kast terecht.
En als ze er drie hebben, dan heeft ze er dus zes. En ze wil ook nog wel eens zelf iets voor haar alleen hebben dat mama speciaal voor haar gemaakt heeft....

Dit is een sneak-peek in haar (opgeruimde) kledingkast:
Ik telde 24 (!) gedessineerde korte-mouwshirtjes aan de stok (links onderaan liggen de effen).
 En 9 zomerjurkjes.....

En zes rokjes etc, etc.

Begrijpt u waarom ik meer voor haar zussen maak dan voor haar?

* Overigens wordt het dit jaar een jurkjes zomer. In de kast van de tweeling dames telde ik 16 jurkjes!!!

1 opmerking:

  1. toch heerlijk als de dames maar hoeven te kiezen wat ze willen aantrekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen